نیروی دریایی ایران قادر است ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس را نابود کند

نیروی دریایی ایران قادر است ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس را نابود کند

روزنامه واشنگتن پست در مقالهای اذعان کرد که ایران به سرعت در حال بهبود تواناییهای خود در خلیج فارس است و با موشکهای ضد ناو فوق پیشرفته، قایقهای تندرو و زیردریاییهای خود میتواند ناوهای آمریکایی را هدف قرار دهد.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در مقالهای ضمن اذعان به توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرده است که موشکهای ضد ناو فوق پیشرفته، قایقهای تندرو و زیردریاییهای ایران به راحتی میتوانند ناوهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس را نابود کنند.

اين روزنامه آمريكايي وقوع درگيري در خليج فارس را به ضرر آمريكا دانسته و در ادامه مينويسد: در صورت وقوع درگیری در خليج فارس ایران در همان ساعات اولیه پیروز میدان خواهد بود.

واشینگتن پست در این مقاله با اشاره به قدرت موشکی ایران بيان میکند که سامانه های جدید موشکی، این اعتماد به نفس را به فرماندهان ارتش ایران میدهد که در صورت آغاز جنگ در خلیج فارس ،نیروهای این کشور میتوانند به سرعت کشتیهای جنگی ایالات متحده را نابود کنند.

بنا به گفته کارشناسان نظامی منطقه و بینالمللی، گرچه مقامات نیروی دریایی آمریکا ادعا میکنند که در صورت وقوع جنگ پیروز خواهند بود، اما شواهد نشان میدهد که پیشرفتهای ایران در زمینه نظامی مقامات ایالات متحده را از این موضوع نگران کرده است که با توجه به نقاط ضعف نیروی دریایی آمریکا، ایران میتواند در همان ساعتهای اولیه جنگ در خلیج فارس پیروز میدان باشد.
ایران با موشکهای کوتاه-برد دقیق و تاکتیکهای جنگی مدرن مانند صدها قایق گشتی مجهز به جنگ افزار سنگین میتواند بر ناوهای جنگی مدرن ایالات متحده غلبه کند.
تحقیقات دانشگاه نیروی دريايي آمریکا به مقامات اين كشور نسبت به توانایی فزاینده ایران برای اجرای کمینهای بزرگ دریایی در خلیج فارس هشدار داده و اذعان کرده است که تنگه هرمز با جزایر و شاخابههای کوچک خود محل بسیار مناسبی برای مانور جنگ افزارهای بینظیر ایران و فرماندهان نیروی دریایی این کشور است.
نويسنده مقاله فوق در پابيان با اعتراف به قدرت روزافزون ايران در زمينه نظامي نوشته است: در پایان می توان گفت که قدرت دفاع نظامی ایران در وضعیت کنونی به چند برابر دهه گذشته رسیده است.





:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 7 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: